Wycieczka do Gdańska

Data: 18-10-2021

Dnia 14.10.2021r. udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, do którego doszliśmy z dworca głównego zamknięta dla ruchu samochodowego starówką.  W historycznym centrum miasta  mijaliśmy liczne zabytki, jak Złota Brama, Dwór Artusa,  fontanna Neptuna.

Za Zieloną Bramą , nadwodnym deptakiem, doszliśmy do muzeum, w którym zwiedza-liśmy wystawę główną. Za pomocą nowoczesnych technologii oraz artefaktów przedstawiono  tam polskie doświadczenie wojny wpisane w wydarzenia  światowej walki z nazizmem. Ruiny zbombardowanej ulicy, czołg, samolot, karabiny, mundury nie tylko polskich żołnierzy,  listy, zdjęcia zamordowanych, dziecięce zabawki na długo pozostaną w naszej pamięci.

W drodze powrotnej udaliśmy się na krótki „rekonesans” do Forum. Po powrocie do domu zjedliśmy  kolację w Mc Donald’s.

Wycieczkę uważamy za udaną z kilku powodów: m.in. pogłębiliśmy wiedzę na temat II wojny światowej,  spacerowaliśmy  jedną z najpiękniejszych ulic polskich miast, chłonęliśmy życie wielkiego miasta, wymienialiśmy wrażenia i dzieliliśmy się emocjami.